Magazines
printed text inspires trust

Nothing can replace a sensory experience. High-quality printed products will always fascinate, and the printed word inspires confidence and has a high degree of credibility. Magazines, with their high proportion of images, also manage to evoke a very emotional approach.

We love magazines and that is why we decided to publish our own magazine and to put our know-how at the service of companies by designing and producing magazines for their customers on a regular basis.

The principle is the following: we provide everything from one source. Concept & research of themes, writing (research, text, production or purchase of images, graphic design, proofreading), organization, advertising, distribution and preparation for printing

Meine Enkel & ich – the lifestyle magazine for modern grandparents

is for all those who care about their grandchildren. Adapted to each semester, the magazine offers numerous suggestions for a loving life together twice a year and is full of topics that appeal to grandparents: Living Well, Cooking Together and Eating Well, Traveling Well and Living Healthy. There are also tips for excursions and crafts as well as articles on social life such as “I’m a patchwork granny” or “Happiness through volunteering”.

This quality magazine is published in Germany, Austria and Switzerland with a print run of 25,000 copies for 4.90 euros.

Read it now: PDF DOWNLOAD

Our associated website:

www.meine-enkel.de

Meine Enkel & ich – das Lifestyle-Magazin für moderne Großeltern

ist für alle, denen die Enkel ein Herzensthema sind. Passend zu jeder Saison, bietet das Magazin viermal im Jahr viele Anregungen für ein liebevolles Miteinander und ist voll mit Themen, die Großeltern von kleinen und großen Enkeln interessieren: Schön wohnen, Gemeinsam kochen und Besser essen, Entspannt reisen und Gesund leben. Natürlich haben auch Ausflugs- sowie Basteltipps und Berichte aus dem gesellschaftlichen Leben wie „Ich bin eine Patchwork-Oma“ oder „Glücklich durch Ehrenamt“ ihren Platz.

Die hochwertige Zeitschrift erscheint in Deutschland, Österreich und der Schweiz mit einer Auflage von 25.000 Exemplaren für 4,90 Euro.

Jetzt reinlesen: PDF DOWNLOAD

Unsere zugehörige Website:

www.meine-enkel.de

2 x im Jahr!

Die derzeit einzige deutschlandweite Zeitschrift für Großeltern erscheint 2-mal im Jahr zum Frühjahr/Sommer und Herbst/Winter ist ein wunderbarer Werbeträger für Unternehmen, die die attraktive Zielgruppe – aktive Menschen über 55 Jahren – ansprechen möchten.

Downloadlink: Mediadaten 2023

Unsere zugehörige Website:

www.meine-enkel.de

4 x im Jahr!

Die derzeit einzige deutschlandweite Zeitschrift für Großeltern erscheint 4-mal im Jahr zum Frühjahr, Sommer, Herbst und Winter und ist ein wunderbarer Werbeträger für Unternehmen, die die attraktive Zielgruppe – aktive Menschen über 55 Jahren – ansprechen möchten.

Downloadlink: Mediadaten 2022

Unsere zugehörige Website:

www.meine-enkel.de

CORPORATE – owned Magazines or annexes are the masterpiece of customer communication.

What is needed here is an intelligent storytelling that runs like a red thread through the medium. After all, this is Owned Media – the company’s product. So we develop and implement with passion and focus. It’s always an exciting process, both for the client and for us.

Freizeit aktiv

A magazine for an older target group with a mix of themes ranging from celebrities and nobility to fashion, travel, beauty, health and riddles. Created as a gift and loyalty tool for buyers of the client’s products, the title was later launched in addition to the newsstands.

Comma

What is coming? What is the message of the collection? We designed and wrote the specifications for the Comma fashion brand with a lot of experience and flair for trends and the right words.

Comma

Was kommt? Welche Trendaussage liefert die Kollektion? Mit viel Erfahrung und Gespür für Trends und das jeweilige Wording konzipierten und texteten wir den Corporate Styleguide der Modemarke Comma.

France

“Generous, stylish and attractive” was the brief from MADAME magazine for the French tourism agency Atout France’s supplement on the wine regions of France.

Disneyland

Ein Wochenende im Disneyland Paris! Journalistisches Storytelling: Wir begleiteten eine Familie auf ihrer Reise nach Paris und fassten die Erlebnisse in Form einer 16-seitigen Zeitungsbeilage in einer Reportage in Bild und Text mit zusätzlichen Serviceinformationen zusammen.

Disneyland

Ein Wochenende im Disneyland Paris! Journalistisches Storytelling: Wir begleiteten eine Familie auf ihrer Reise nach Paris und fassten die Erlebnisse in Form einer 16-seitigen Zeitungsbeilage in einer Reportage in Bild und Text mit zusätzlichen Serviceinformationen zusammen.